hansenjudith.reismee.nl

Iran here we come

Hallo Allemaal.

?nmiddels zitten we in Dogubayaz?t (dat ?s nog Turkije). Om hier te komen zijn we ondertussen door de volgende plaatsen gekomen Antakya, Sanliurfa,Mardin,Dyabakir en Van. Allemaal mooie plaatsen met een ingewikkeld verleden wat tot zeer ver terug gaat in de tijd. Bij Van hebben we nog een mooi eilandje bezocht in het Van meer. Het Van meer heeft een oppervlakte van ongeveer 3765 vierkante km. En het ligt op een hoogte van 1646 m. Het eilandje heet Akdamar en je hebt er een prachtig uitzicht over het meer. Je kan er een oude kerk bezoeken die stamt uit 915 voor chr.

Zuid oost Turkije is erg mooi. Wat me wel opgevallen is, is dat er nog steeds wel regelmatig ongeregeldheden zijn tussen de Turken en Koerden. Natuurlijk was ons dat wel bekend, maar als jeal die tanks ziet staan aan de rand van de stad. Dat maakt op mij in iedergeval wel indruk. Verder wil ik het niet groter maken dan het is want je kan hier gewoon overdag de straat op.......

Cool

Morgen gaan we de grens met Iran passeren dus ik ben benieuwd. Dan kan ik eindelijk mijn mooie hoofddoek eens op straatuittesten haha.

P.S. Helaas is de apparatuur hier niet toereikend om mooie foto´s te plaatsen.

Henrie, Ciska, Megan en Caitlin

Hoi Judith en Hans,

Leuk jullie "avonturen" zo te volgen. We zijn benieuwd hoe het "bedekte" leven in Iran bevalt.

Groetjes,
Henrie, Ciska, Megan en Caitlin

Hellinga-tjes

Foei! Jullie hadden gejokt en ons niet aangemeld voor deze site. Inmiddels zijn we nu aangemeld als het goed is. Wij waren al bang dat jullie in Nederland waren gestrand.
Dus nu met een hoofdoekje op in Iran,zal vast enig staan! En denk erom: Iran uit, altijd lastig.

Have fun,

Fam. Hellinga

wilma

tja altijd spannend om een land als Iran binnen tegaan,
zo telezen vermaken jullie je prima, en beleven heel veel, groetjes Bernard en Wilma

sandra

Ik verwacht nog wel wat mooie hoofddoek foto's van je Juudje!!

Arie, Yvette & ???

He Judth en Hans,

Wat een verhalen en in zo'n korte tijd al zoveel gezien en gedaan. Super leuk om mee te lezen en zo op de hoogte te blijven. We houden jullie in de gaten. Veel plezier in Iran.
Groetjes

Foppe en Tjitske

Hoi Hans en Judith, wij mogen ook meelezen. wij zijn net terug uit Amerika, ook leuk. Goede reis verder, wij zijn benieuwd.

Antoinette

Ontzettend leuk om zo mee te lezen (en een beetje te reizen). Lijkt wel 1001 nacht

Johan&Yvonne

Hoiiii,
wat een leuke verhalen1 Alleen zijn we erg benieuwd naar de foto's. Hopelijk vinden jullie snel een plekje om ze op jullie site te zetten. Heel veel plezier nog en geniet ervan.

groetties

Jet en Robert

Hi Juud en Hans,
leuk om de verhalen te horen. Wat een ervaringen in zo'n korte tijd al. Wij blijven jullie op de website volgen!
Viel spass... groetjes van Robert en Jet