hansenjudith.reismee.nl

Salaam

Salaam,

Nou we zijn inmiddels alweer 9 dagen in Iran. Iran is een erg mooi land met mooie landschappen en mooie oude gebouwen met de sfeer van 'duizend en 1 nacht sprookjes' .Allereerst wil ik zeggen dat de bevolking echt gemeend aardig en gastvrij zijn. Tenminste in de kleinere plaatsen. In de grotere steden merk je dat er hier al teveel tourisme is geweest.

Vanuit Turkije zijn we via Tabriz, Takab, Sanandaj, Hamadan, Qom, kashaninEsfahan beland. En hebben we ook al erg veel gezien. Veel mooie moskeen hebben de revu al gepasseerd. Maar ook mooie badhuizen, vulkanen, bergdorpenen kadjarenhuizen. Dit zijn enorme huizen met binnentuinen ter grote vaneen voetbalveld en een erg mooi gedecoreerde huis met tuinmuren. Deze huizen waren eigendom van rijke handelslieden.Ook zijn we naar Qom gegaan wat 1 van de heiligste plekken is voor moslims in Iran. Hier ligt namelijk lady Fatima in een tombe. Zij is een zus van de 7e sji'itische imam Reza. Om haar tombe is een enorm complex gebouwd. Dit is nu een bedevaartsoord. Je mag dit complex alleen betreden als je extreem gesluierd bent en moslim, dat houdt in een hoofddoek met lange kleding en daar overheen een chador. Oftewel voor de beeldvorming: een laken over je hoofd tot op de grond, waarbij dus alleen je gezicht gedeeltelijk zichtbaar is.

Cool
We hebben erg gelachen ondanks dat het natuurlijk bittere ernst is, haha.

nathalie en benny

Hoi jud en hans!

zo te lezen hebben jullie het nog naar het zin. Gaan jullie nog die bedevaartsoord bekijken? Je hoeft je alleen maar als spook te verkleden en je te bekeren tot de islam eitje toch?

Maar jullie bekeren je toch wel weer terug he als jullie terug komen!ha ha ha ha

Groetjes Benny en Nathalie.

wilma

Wat een ervaring om zoiets te zien, kan me voor stellen dat je je lachen niet in kunt houden.
Iran het lijkt van kranten en tv best een eng land, fijn om te lezen dat dit ook anders is.

groetjes Wilma

anne

ik bin een man van plaatsjes verol van mooie frolje of bin die der net onder weis

Luut Peter & Sanne

Hee verre vrienden!

Wat een mooie foto's zeg, om jaloers van te worden! :) We blijven jullie volgen!

Groetjes,
Luut Peter en Sanne

anne

en de mooie frouwen waer binne die zonder man oan de hoan

Sjoukje en Hendrik-Jan en de Boys

Anne kan zijn vrouwen beter in Friesland zoeken i.p.v. op jullie foto's. Zijn er hier genoeg(meer dan moskeeen) Hebben jullie al een beetje een vakantiegevoel??? mooie foto's!!
Oan't sjen

Alie

He luitjes,

Ziet er goed uit. Leuke foto's en outfit!
Veel plezier en tot volgende jaar.

Groet Alie

Ludolf & Jellie

Kin Hansie ek net sa'n kleed oer de kop luke? ;-)

Mooie kiekjes, soad plezier nog!

Gerda en Martha

Erg interessante reisverhalen allemaal, al zal het nog maar een klein stukje zijn van alles wat jullie daar zien!! Leuk om zo toch een beetje bij jullie te zijn!!

Liefs, Gerda en Martha

joost

ik doe ook maar eens reageren, ik zie dat jullie het geweldig naar je zin hebben en hele mooie foto's! bij mij begint het vakantie gevoel ook te kriebelen maar ja nog 'n maand en dan naar Costa Rica! goede reis en veel plezier! Doei Joost en Monique.

frans

he vakantiegangers,
gesluierd en moslim dus als je terug komt let op als! dan heb je een baard en een tapijtje.
en doe je ook mee aan de rammedan

greetzzz frans