hansenjudith.reismee.nl

China

Hallo Allemaal,

Twee weken waren we afgesloten van telefoon en internet. Maar hier zijn we weer. Na Uzbekistan zijn we de natuur ingetrokken van Kazachstan en daarna Kirgizie. Dit zijn echt prachtige landen voor iedereen die van natuur, ruige landschappen wandelen houdt. We hebben hier enorm van genoten. Na al hetcultuursnuiven even lekker natuur! Dit hield ook in dat de temperatuur drastisch ging dalen naar mate we de bergen in gingen. -7 en sneeuw hebben de revu al gepasseerd. In Kirgistan hebben we bij de mensen thuis geslapen en in yurts(nomadententen). Overdag verplaatsten we ons met een oude kamaz (vrachtauto) of te voet. Voor diegene die nog een auto of een vrachtauto missen....die moet je hier gaan zoeken. De route van gestolen voertuigen loopt via de baltische staten naar centraal asie. Hier in Kirgistan zie je dan ook veel voertuigen rijden met nederlandse teksten/reklames. Inmiddels zijn we in China aangekomen. In de provincie Xingjiang is het nog steeds onrustigtussen de Uighuren en chinezen. Veel militairen zie je hier dan ook in het straatbeeld. Tevens is het gebruik van internet en telefonie buitende provincieonmogelijk. We hopen bij ons volgende verhaal weer wat plaatjes te kunnen plaatsen.

Hans en Judith

Tante Rikie, Ome Herman en Johan

Leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven. We blijven het hier volgen....dus we wachten op het volgende verhaal met alle belevenissen.

Hier gaat alles goed, voorzichtig aan en tot mails!

Groetjes van Tante Rikie, Ome Herman en Johan.