hansenjudith.reismee.nl

Op naar de verse loempia's

Morgen gaan we na twee maanden het grote land van chairman Mao weer verlaten. Vietnam en de verse loempia's liggen op ons te wachten.

Via Kunming zijn we oostwaarts gegaan naar Guilin en Yangshou, deze hoek van zuid china staat bekend om zijn karstgebergte en terraslandschappen, van rijstvelden en tropische vegetatie. Helaas hebben we weinig van de terrassen kunnen zien, het was erg mistig dus mooie plaatjes kunnen we helaas niet tonen. Het kartsgebergte was ons beter gezind en hier hebben we dan ook twee dagen lekker tussendoor gefietst.

Vanuit Yangshou hebben we de bus genomen naar Kanton, deze stad heeft weer een heel andere sfeer dan we tot nog toe hadden meegemaakt. Het is er ergontspannen, wellicht dat de hogere temperaturen en het tropische klimaat hieraan meewerken. Echt lekker om s'avonds weer eens biertje op het terras te doen.

Nu zitten we in Nanning en zijn ons een beetje aan het inlezen over Vietnam en kijken terug op een geweldige tijd in een land met zoveel verschillen, dat het moeilijk voor is te stellen dat heteen land is. Morgen gaan we met de bus naar Hanoi, om van daaruit het noorden van Vietnam onveilig te gaan maken en de kerstdagen te gaan doorbrengen.

Alie en Marcel

Hoi wereld reizigers!

Mooie verhalen, leuk om te lezen. Veel plezier in Vietnam, een mooi land waar wij het erg naar ons zin hebben gehad. We zijn benieuwd naar jullie ervaringen.

Foppe Nieuwenhuis

Geweldige belevenis om daar zo rond te trekken. Ik ben vreselijk jaloers. Ga niet te snel want zo'n kans krijgen jullie niet snel weer. Hebben jullie eigen fietsen meegenomen en kunnen die altijd in bus en trein en boot? Fijne feestdagen in Vietnam. Wij kijken uit naar jullie berichtjes.

Hilly

Heeee!
Ik ben zeer benieuwd naar jullie verhalen over Vietnam! Staat ook nog op ons lijstje :)
Hier ligt inmiddels een dik pak sneeuw! Geen doorkomen aan! Brrrr....
Veel plezier en dikke kus!

wilma

Op naar weer een mooi land, wensen jullie ook daar weer veel kijk plezier.
Ook vanaf hier wensen wij jullie alvast fijne kerstdagen
en een heel goed 2010, dat jullie nog maar veel mogen beleven.
Groeten Wilma en Bernard

Johan en Yvonne

hoi hoi, jullie hebben nog een kans om de terras rijstvelden te zien als je in het noorden van Vietnam bent. Vanuit Hanoi lekker met de trein richting Sapa (11 uurtjes in nachttrein) en je kan schitterende rijstvelden zien. Veel plezier en fijne kerstvakantie!!!