hansenjudith.reismee.nl

Thailand

Hallo allemaal,

Het was een tijdje stil vanuit deze hoek van de wereld , maar hier zijn we weer met een update. We staan op het punt om via BangkokMyanmar binnen te vliegen, een land waar we heel erg benieuwd naar zijn.

Thailand hebben we een klein beetje in vogelvlucht gedaan, het zuiden hebben we laten liggen omdat we dat als 'vakantie' willen doen na onze belevenissen in Myanmar. Centraal en Noord Thailand is erg mooi en toegankelijk (toeristisch)om te reizen. Op onze tocht naar Bangkok hebben we weer erg uiteenlopende dingen gedaan. Zoals een jungle flight in Chang Mai, dit is een tokkelcircuit hoog door de toppen van de jungle. Je gaat via staalkabels van boomtop naar boomtop afgewisseld met een stuk abseilen, erg gaaf om te doen. De cultuur hebben we gesnoven in de oude stedenSukhothai en Lopburi. In de laatste stad wemelt het van de apen welke tussen de ruines en de tempels hun eten proberen te vinden.

In het noorden van Thailand kan je vele 'tribal' of 'minority' dorpen bezoeken maar geen van allenzijn nog enigsinds authentiek, maar als je het idee van een openlucht museum voor ogen neemt is het best leuk om te zien. Deberoemdelongneck dames dieje hier ook tegenkomt zijn regelrecht geimporteerd uit Myanmar,puur en alleen maar om ons witneusjes te vermaken.Qua natuur hadden we het geluk ook eens aan onze zijde, de atv-dagen van de dierentuinbeestjes waren op. Zodoende konden we in hetKhao Yainationaal park, gibbons, makaken en bavianen spotten. Het meest tot onze verbeelding sprak toch wel de grote neushoornvogel en de olifanten waar we tot onze verbazing ineens oog in oog mee kwamen te staan.

Na alle natuurschoon zijn we naar Bangkok vetrokken, deze stad heeft vele gezichten en die kom je nog het beste tegen op een oud hollandsche fiets. We hebben namelijk de overbekende fietstour van Co van Kessel gedaan. Samen met vier andere Nederlanders,met een stalen rosdoordeuithoeken van dezewereldstad.Natuurlijk kondenwe Thailand niet afsluiten zonder dat we de meest beruchte brug van de wereld hadden gezien. Zo zijnook wijnaar Kanchanaburi gegaan om overde 'Bridge over the river Kwai' tussen het spoor door te wandelen.Niet echt spectaculair maar wel indrukwekkend om de geschiedenis in dit dorp te beleven.

Overmorgen gaan we naar Yangon en zoals gezegd hebben we er erg veel zin in.Mogelijk datjullie een poosje niets van ons horen want door de lokale censuur is het erg lastig om metde rest van de wereld te communiceren.We houden jullie op de hoogte.

Judith & Hans

Johan &Yvonne

Lekker bezig!!!! Veel plezier nog

wilma

tja het is goed temerken dat jullie intens genieten, van al het mooie wat er tezien is op deze aardbol.

wilma

Nienke en Suzanne

Hoi Hans en Judith!
Wat leuk dat jullie die Co van Kesseltour hebben gedaan! Was leuk hè?! Jammer dat we jullie in Vientiane niet meer zijn tegen gekomen. Wij hebben Azie inmiddels alsweer een paar weken achter ons gelaten en genieten heerlijk van alle luxe in Australie!
Veel reisplezier verder, groetjes!!
(zusters.aroundtheglobe.nl)

frans

he hans en judith,

heel vervelend te lezen dat jullie zo hard moeten werken maar nog even buffelen en dan mogen jullie aan de wel verdiende rust in het zuiden van thailand

Chris en Betsie

Hallo Judith en Hans,
Wat fantastich al die verhalen en belevenissen. jullie kunnen alle belevenissen zo publiceren en uitgeven.
wij genieten van het voorjaar, die weer zijn intrede heeft gedaan. lekker in de tuin werken (en zitten)
Voor jullie beide fijne en goede paasdagen toegewenst.
Groetjes van Chris en Betsie

Nicol

Dag Judith en Hans,

Afgelopen maanden is het met de klusperikelen er niet echt van gekomen om jullie weblog bij te houden. Net even de mooie foto's bekeken en verhalen gelezen. Lekker dat jullie er zo van genieten. De reiskriebels komen hier ook weer naar boven.
Wij zijn ondertussen verhuisd naar ons nieuwe huis. Bevalt super goed! Nu met de paasdagen in Slagharen bij pap en mam. We zijn benieuwd naar jullie volgende bestemming. Liefs Lauren, Julian, Johan& Nicol

joost schouten

Hoi Judith en Hans,
Al eerder naar jullie prachtige foto's en reisverhalen gekeken, maar nog niet eerder gereageerd. Sorry!!
Lees nu, 2de paasdag, het vervolg van jullie reis/foto/verhaal. Wat fantastisch allemaal en wij krijgen gelijk ook weer zin in vakantie. Op het werk alles druk met de verbouwing maar draaien echt niet minder productie!! Het verlies wordt ruimschoots in de diensten ingehaald. Door inspectie en OR moet er nu ook echt wat aan de Arbeidstijden Wet gedaan worden. Waarschijnlijk gaan de diensten gesplitst worden of een continue rroster van 3 keer 8 uur en dus geen overuren meer. We wachten het wel af. 7 april horen we meer.Op 18 april worden OK 1,2 en drie opgeleverd, en de verkoeverkamer. OK 6 en 7 en de bergingen worden dan afgeschot. Als het goed is is alles eind augustus klaar. Daar maak jij (jullie)dus niiets van mee.
Volgende keer meer , hoop ik.
Geniet verder van jullie reis! ik lees het wel.
Gegroet,
Joost

Gerrit en Marja (Bangkok)

Hey Judith en Hans
Hartstikke leuk om via de site jullie reis nog even te kunnen volgen. Take care, have fun!
veel groeten uit Groningen